Intocmirea Planului Educativ si discutarea acestuia in cadrul consiliilor scolilor participante

Implementarea materialelor educationale ROEDUSEIS la nivelul scolilor. Sinteza planurilor de implementare

Pentru implementarea activitatilor ROEDUSEIS in scolile partenere in proiect a fost elaborat un instrument cu ajutorul caruia, fiecare scoala, plecand de la nevoile concrete identificate, si-a prezentat propriile idei folosite in acest scop. Instrumentul este un plan cadru (Anexa 1) ce cuprinde informatii despre coordonatorul si echipa de implementare de la nivelul scolii, activitatile propuse a fi realizate cu elevii, modul de desfasurare a lor, grupul tinta, responsabilii si calendarul activitatilor.

Dupa elaborarea Planului cadru de catre echipa de implementare, el a fost discutat cu reprezentantii scolilor in cadrul unor intalniri directe. Pentru partea de centru, vest si nord a tarii (Sibiu, Timisoara, Zalau si Cluj) intalnirile in cadrul scolilor au avut loc la inceputul lunii octombrie iar pentru partea de est si sud a tarii (Iasi, Focsani, Brasov, Constanta si Bucuresti), la inceputul lunii noiembrie.

La toate cele 9 intalniri au participat un numar de 80 cadre didactice, in principal profesori de fizica si geografie, dar si profesori de matematica, informatica, invatatori si consilieri scolari. Au participat si persoane din managementul scolilor care au facut aprecieri asupra posibilitatilor de implementare a activitatilor in cadrul specific fiecarei scoli. La unele intalniri, au fost prezenti in sala si elevi din toate ciclurile educationale.

Dupa discutarea structurii acestui plan, s-a cazut de acord cu privire la continutul, termenul de intocmire si trimitere a lui catre echipa de implementare a proiectului.

Intalnirile au constituit si o oportunite de discutare a statusul proiectului, a platformei ROEDUSEIS cu spatiul dedicat scolilor, de analiza a materialelor educationale tiparite pentru fiecare nivel educational (ghidul profesorului, caietul elevului) si a modalitatii de folosire a lor in procesul educational. Au fost punctate si discutate de asemenea modurile de evaluare si de comunicare a feedback-ului catre echipa de implementare a proiectului prin rapoarte perioadice (semestriale) si fise de evaluare.

Conform calendarului stabilit, planul de implementare a fost completat de catre fiecare scoala, cu informatiile proprii si trimis echipei de implementare a proiectului care a elaborat o sinteza pe baza informatiilor primite.

Aceasta realizare pe care o consideram ca fiind una de succes in contextul de colaborare cu scolile implicate, aduce clarificari importante cu privire la planul si modalitatile concrete de implementare in aceste scoli a activitatilor educative propriu-zise dezvoltate in cadrul proiectului ROEDUSEIS.